لوگو کارینا وب
معرفی وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوای سایت

معرفی وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوای سایت

وردپرس یکی از  محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا است. قبل از سال 2001 که هنوز برای وب سایت های گوگل، سیستمی به نام وردپرس ساخته نشده بود، طراحی یک سایت برای افراد عادی تقریبا یک کار غیرممکن محسوب می شد و تنها افرادی که مسلط به زبان های سخت برنامه نویسی بودند قادر به طراحی و ساخت یک وب سایت بودند اما خوشبختانه با گذشت زمان و ظهور وردپرس داشتن یک وب سایت برای افراد عادی و کسب و کارشان دیگر یک آرزو نماند. وردپرس با توجه به نیاز هایی که در جامعه وجود دارد و خدماتی که به کاربران ارائه می دهد به سرعت محبوبیت یافت.

شما با استفاده از وردپرس می توانید وب سایت های حرفه ای طراحی کنید بدون آن که حتی یک خط زبان برنامه نویسی بلد باشید پس اگر می خواهید وارد دنیای شگفت انگیز وردپرس و طراحی سایت ها شوید تا اخر این مقاله همراه شرکت طراحی سایت کارینا وب باشید.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم جامع مدیریت محتوا است که به شما امکان این را می دهد که بدون دانش فنی در زمینه ی کد نویسی یک وب سایت حرفه ای  قدرتمند برای کسب و کارتان تهیه کنید و حتی می توانید وبلاگ ها و سایت های شخصی سازی شده تهیه کنید که دارای قالب های متنوع و زیبا کاملا مطابق با سلیقه ی شما باشد. طراحی با وردپرس ساده است این سیستم مدیریت محتوا توسط یک جامعه ی بزرگ توسعه دهندگان حمایت می شود و دائما در حال به روزرسانی است.

4 مزایای مهم وردپرس

به نظر شما چرا بین اینهمه سیستم های مدیریت محتوا مثل جوملا یا سیستم های مدیریت محتوای ایرانی ؛ وردپرس محبوب ترین و کاربرپسند ترین است؟ برای پاسخگویی به این سوال به خواندن ادامه ی مطلب بپردازید.

1 . ساده بودن یادگیری وردپرس

شما برای ساختن وب سایت خود نیاز به انجام کار های پیچیده و سخت ندارید. چرا که افزونه ها و قابلیت های وردپرس این کار را برای ما راحت کرده اند. با توجه به این که وردپرس میلیون ها کاربر دارد و پرمخاطب است منابع رایگان و اموزشی زیادی هم در همه جای اینترنت، فضای مجازی و یوتیوب وجود دارد که شما می توانید به صورت رایگان و ارزان به کار با وردپرس مسلط شوید.

2. رایگان بودن وردپرس

باید بدانید که خود وردپرس کاملا رایگان است اما ممکن است برای استفاده از یک سری قالب ها و پلاگین نیاز به هزینه داشته باشد اما با این وجود باز هم نسبت به بقیه سیستم های محتوا هزینه های معقول تری دارد همچنین وردپرس قابلیت های بسیار متنوعی را به کاربر ارائه می دهد که حتی ممکن است همین ابزار های رایگان وردپرس کار شما را راه بیاندازد و دیگر نیاز به دادن هزینه نداشته باشید.

3.  متنوع بودن قالب ها و جذابیت افزونه های وردپرس

برای وردپرس Marketplace های بسیار زیاد و متنوعی چه در ایران و چه در کشور های مختلف با زبان های متفاوت وجود دارد.

که با استفاده از آنها می توانید به راحتی هر افزونه و قالبی را که نیاز دارید خریداری کنید و در وب سایت خود از آنها استفاده کنید. با داشتن وردپرس دست شما برای هرگونه تغییری در وب سایت خود همیشه باز است.

4. ایمن بودن وردپرس

قطعا همه شما سایتی می خواهید که از امنیت بالایی برخوردار باشد  و اطلاعات شما را محفوظ نگه دارد چرا که یک سایت ایمن باعث می شود که مخاطب ها و مشتری های شما بتوانند به برند شما اعتماد کنند اگر سایتی امن نباشد هکر ها به راحتی می توانند به زیرساخت های سایت شما نفوذ کنند و تمام اطلاعات شما و مشتری هایتان را بردارند و حتی سایت شما را که مدت ها برای ارتقای آن هزینه کرده اید  را از دسترس خارج کنند پس ایمن بودن یک سایت ضرروری است و از اهمیت بالایی برخورد دار است.

اما اگر می خواهید دلیل امنیت بالای وردپرس را بدانید باید بگویم که علاوه بر کدنویسی ها قدرتمند این سیستم، جامعه توسعه دهنده ی زیادی هم پشت وردپرس هستند و تمامی مشکلات و شکاف های امنیتی را به نحو احسن مدیریت می کنند و سریعا اپدیتی برای حل آن مشکل ارائه می دهند.

برای امنیت مطمئن تر شما باید گواهی موثقی هم بر روی وب سایت خود پیاده کنید این گواهی تمامی اطلاعات کابر را رمزنگاری می کند و برای سرور اصلی ارسال می کند.

 جمع بندی

  • در انتها باید بگویم که هیچ اجباری در استفاده از سیستم محتوای وردپرس نیست زیرا که هزاران سیستم مدیریت محتوای مختلف وجود دارد منتها در این مقاله قصد داشتیم وردپرس و کاربرد های آن را زیر ذربین بگذاریم تا شما بتوانید طبق نیاز های خودتان بهترین انتخاب را برای وب سایت خود داشته باشید. درصورتی که به فکرتان رسیده است که بعد از تولید محتوای سایت خود استفاده از کدام سیستم مدیریت محتوا را در دستور کار قرار بدین پیشنهاد ما در کارینا وب WordPress است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *