لوگو کارینا وب
طزاحی سایت چیست از کجا باید شروع کنیم

طراحی سایت چیست؟ از کجا باید شروع کنم؟

آیا دارای یک کسب و کار هستید و می خواهید کسب و کارتان دیده شود؟ آیا صاحب یک برند هستید؟ آیا نیاز به یک وبلاگ شخصی دارید؟ باید بگویم که برای رسیدن به این اهداف در کمترین زمان ممکن، بهترین راه؛ طراحی سایت برای خودتان و کسب و کارتان است شما با داشتن یک سایت می توانید مخاطبان و مشتری های خود را از سراسر دنیا جذب کنید و به رشد بالایی از درامد برسید.

در عصر مدرن اگر کسب و کاری به روش سنتی و قدیمی عمل کند به قطع می گویم آن کسب و کار محکوم به فنا است حتی اگر محصول منحصر به فردی ارائه دهد باز هم رقبای آن تنها با داشتن  یک سایت صد هیچ جلو می افتند. پس داشتن یک سایت مناسب ضروری است اگر نمی دانید که چگونه یک سایت را طراحی کنید یا علاقمند به حوزه ی جذاب دیجیتال مارکتینگ هستید کارشناسان کاریناوب این مقاله را برای شما تهیه کرده اند پس تا انتها مقاله را مطالعه کنید.

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت به معنای ایجاد یک فضای دیجیتال جذاب و کارامد است.  طراحی سایت همچنین شامل بهینه‌ سازی برای موتورهای جستجو (SEO)، بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحات می باشد. این موارد با هدف افزایش ترافیک وبسایت، افزایش نرخ تبدیل (conversion rate) و بهبود تجربه کاربری انجام می‌شود. و به کاربران اجازه می دهد  به راحتی و با لذت از وبسایت ها استفاده کنند.

چه زبان های برنامه نویسی  برای طراحی سایت نیاز داریم؟

  • :Html برای شروع یکی از ساده ترین و پراهمیت ترین زبان ها است که برای نشانه گذاری استفاده می شود.
  • :Cssاین زبان پیچیدگی های بیشتری دارد ولی یادگیری آن آسان و قابل فهم است با استفاده از این زبان می توانید یک سری ویژگی هایی نظیر رنگ، فونت، سایز و اندازه را در سایت خود تغییر بدهید.
  • جاوا اسکریپت: زبان جاوا اسکریپت برای کدنویسی و طراحی سایت ضروری است.

برای شروع طراحی سایت به چه چیزهایی نیاز داریم

برای اینکه سایتی را طراحی کنید نیاز به داشتن یک سری ابزار ها دارید که در ادامه کاریناوب لیستی از مهم ترین آن ها را تهیه کرده است.

دامنه

اولین گام برای طراحی سایت داشتن یک دامنه است.دامنه ی سایت همان URL ادرس اینترنتی  یک صفحه وب است که برای دسترسی به سایت ها استفاده می شود در ابتدا باید برای دامنه ی سایت خود یک نام انتخاب کنید و نکته ی قابل اهمیت این است که نام آن به هیچ عنوان نباید تکراری باشد چرا که باید مختص به خودتان باشد همچنین سعی کنید از نام هایی استفاده کنید که در ذهن کاربران شما بماند.

قدم بعدی خرید دامنه است. برای این کار شما می توانید با یک سرچ در گوگل، سایت هایی را پیدا کنیدکه دامنه ی سایت خود را به صورت ماهیانه و سالیانه بخرید.

هاست

تنها داشتن یک دامنه برای طراحی سایت کافی نیست و شما باید یک حافظه و فضا هم برای ذخیره ی اطلاعات سایتتان داشته باشید و بتوانید سایت خود را در دسترس فضای عموم قرار دهید برای این کار شما باید یک هاست تهیه کنید هاست مانند یک هارد دیسک و کارت حافظه برای سایت عمل می کند.

سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا در واقع ابزار قدرتمندی است که به کاربران اجازه می دهد بدون آنکه با برنامه نویسی داشته آشنا باشند، محتوای سایت خود را مدیریت کنند با استفاده از این سیستم می توانید  مطالب، ویدیوها، عکس ها و صفحات وب خود را اضافه یا ویرایش کنید برای اطلاعات کامل تر تیم کارینا وب به صورت اختصاصی مقاله ی معرفی وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوارا تهیه کرده است.

پهنای باند

پهنای باند مقدار داده ای است که در ثانیه از شبکه ای به شبکه دیگر منتقل می شود. پهنای باند مهمترین عامل در تعیین سرعت یک سایت است هرچه پهنای باند بیشتر باشد سرعت انتقال داده ها هم بیشتر می شود معمولا پهنای باند به صورت بیت در ثانیهbps و یا بایت در ثانیه اندازه گیری می شود. برای مثال اگر پهنای باند یک سایت 2mbps  باشد به معنی آن است که  در هر ثانیه 2 مگابایت داده منتقل می شود.

کنترل پنل

کنترل پنل یا control panel ابزاری است که بدون نیاز به تسلط برکدنویسی می توانید به واسطه ی آن تنظیمات سایت خود را کنترل کنید و همچنین تغییراتی در مدیریت فایل ها، پایگاه داده ها، ایجاد ایمیل، مدیریت دامنه، امنیت سایتان و غیره ایجاد کنید در واقع کنترل پنل رابط تنظیمات سایت شما با ویندوز سیستمتان است.

سخن آخر

طراحی سایت یک دانش تخصصی است که بسیار فرا تر از مطالبی است که در این مقاله گفته شده است و جنبه های گسترده ای دارد و تنها با داشتن یک سایت نمی توانید به نتیجه ی دلخواهی برسید چرا که در کنار داشتن سایتی حرفه ای ، بهینه سازی سایتتان هم یک امر ضروری است. اگر می خواهید به صورت حرفه ای وب سایتی را طراحی کنید می توانید برای شروع با تماشای ویدیوهای آموزشی در یوتیوب و آپارات به صورت رایگان آموزش ببینید و یا این کار را به عهده ی متخصصان مجرب تیم کاریناوب بسپارید که در کمترین زمان ممکن بهترین و باکیفیت ترین وب سایت را برای کسب و کار شما طراحی کند تا بتوانید به راحتی با مشتری های خود تعامل داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *