لوگو کارینا وب
راهنمای جامع تولید محتوای سایت

راهنمای جامع تولید محتوای سایت

امروزه با افزایش وبسایت ها و محبوبیت فروشگاه های اینترنتی، وضعیت باعث شده است که تولید محتوای سایت یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد از اینترنت شود تولید محتوای سایت اصولی و با کیفیت امری بسیار ضروری برای افزایش بازدید و فروش محصولات و همچنین جلب اعتماد مشتری است و باعث دیده شدن برند شما می شود.

شرکت دیجیتال مارکتینگ کارینا وب قصد دارد در این مقاله به بررسی اصول و روش های مناسب برای تولید یک محتوای موثر بپردازد و به سوالاتی که در ذهن شما پیش می آید، مانند: چگونه محتوای خود را بنویسیم؟ سئو چیست؟ چگونه از اصول سئو در محتوای خود استفاده کنیم؟ پاسخ دهد. در این مقاله همراه ما باشید.

قدم به قدم راهنمای کامل نگارش اصول محتوای سایت

در این بخش از مقاله به راهنمای قدم به قدم نگارش اصولی محتوای سایت پرداخته ایم و در هریکی از بخش ها به ارائه یکی از اصول نگارش محتوای سایت مانند انتخاب مناسب یا مقدمه جذاب پرداختیم، در ادامه این بخش نیز با کارینا وب همراه باشید.

انتخاب عنوان مناسب

در یک مقاله پیدا کردن یک عنوان تاثیرگذار و جذاب باعث می شود که مخاطب جذب مطالب سایت شود و همچنین عنوانی که اصولی انتخاب نشود و نیاز مخاطب را پاسخ ندهد مخاطب از کنار آن بی تفاوت عبور کند این کار باعث می شود الگوریتم های گوگل آن مقاله را از صفحه ی اول خود حذف کند بنابراین انتخاب عنوان درست نقش کلیدی در افزایش بازید سایت دارد.

نکات نوشتن عنوان مناسب:

  1. کلمه ی کلیدی باید در ابتدا باشد
  2. استفاده از عبارات پرسشی مثل چگونه چرا چه زمانی کجا و غیره…
  3. استفاده از عدد
  4. استفاده از سال ها
  5. عبارات جذاب و پرمخاطب مثل: دانلود، رایگان، حرفه ای، ویدیو، فیلم، بروزرسانی

نوشتن مقدمه جذاب

هنگامی که مخاطب وارد سایت می شود اولین چیزی که مطالعه می کند مقدمه است و اگر مقدمه به اندازه ی کافی برای مخاطب جذاب و چالش بر انگیز نباشد خواندن مقاله را ادامه نمی دهد و آن را رها می کند.

نکات نوشتن مقدمه مناسب:

  1. توصیه می شود در مقدمه 2 الی 4 بار از کلمه ی کلیدی استفاده شود
  2. مقدمه به گونه ای نوشته شود که ذهن مخاطب را به چالش دعوت کند و در قسمت بدنه ی محتوا به این چالش ها پاسخ بدهید
  3. اگر برای برند یا شرکتی مقاله را مینویسید حتما نام آن را یک بار در مقدمه و یک بار در بدنه و همچنین یک بار در نتیجه گیری از آن استفاده کنید

اصول نوشتن بدنه ی محتوا

بدنه ی محتوا درواقع هسته ی اصلی مقاله ی شماست و باید قبل از مقدمه  نوشته شود و بعد از آن سراغ نگارش مقدمه بروید محتوایی برای گوگل اعتبار و رتبه ی بالایی دارد که در وهله ی اول یونیک و خاص باشد، این به این معنی است که از سایت های دیگر کپی نشده باشد و همچنین اشراف کاملی به نیاز های مخاطب داشته باشد به گونه ای که مخاطب بعد از مطالعه ی محتوای شما به تمامی سوالاتش پاسخ داده شده باشد و دیگر نیازی نداشته باشد که به سایت های دیگر هم مراجعه کند.

به این محتوا می گویند یک محتوای جامع و معتبر برای این کار تولید محتوا به تنهایی کافی نیست و شما باید  از اصول و روش سئو نیز استفاده کنید تا با این روش سایت شما بهینه شود.

در ادامه به نکات زیر توجه کنید:

  • طول محتوا باید حداقل 1000 کلمه باشد.
  • مقاله ای که در صفحه ی اول گوگل قرار گرفته است قرار نیست تا اخر در همان رتبه قرار بگیرد بنابراین پاراگراف ها و محتوای ما باید هر هفته اپدیت شوند زیرا محتوایی که به روز نشود از نظر الگوریتم های گوگل فاقد اعتبار هستند.
  • در به روز رسانی مقالات باید نیازهای مخاطبان طی این مدت که مقاله منتشر شده است بررسی شود و هرکجای مقاله که نامفهوم و کم اهمیت است حذف شود با اینکار درواقع شما باعث جلب توجه موتور های جستجوگر گوگل می شوید.
  • در پاراگراف ها به مقالات دیگه ی خودتون لینک بدید و همچنین می توانید به مقالات خارجی که رتبه آنها بالاتر از شماست لینک بدید یادتان باشد که هیچوقت به مقالاتی که رتبه انها پایین تر از مقاله ی شماست لینک ندهید.
  • محتوای ساده و واضح تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان دارد. استفاده از جملات کوتاه  وقابل فهم و همچنین استفاده از عکس و فیلم های مناسب می تواند به جذب مخاطب کمک کند.
  • برنامه ریزی کردن برای سایت و تولید محتوا بسیار مهم است بنابر این برنامه ریزی یا پلن هفتگی محتوایی را در صدر کارهای خود بگذارید و به آن پایبند باشید.

با رعایت این اصول و نکاتی که ذکر شد شما می توانید محتوای بهینه شده و با کیفیت تولید کنید و نتیجه خوبی در موتورهای جستجوگر گوگل بدست اورید.

جمع بندی

دیجیتال مارکتینگ کارینا وب با کارشناسان متخصص و حرفه ای در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ از صفر تا صد تولید محتوا و سئوی سایت شما را انجام می دهند و همچنین محتوایی با رعایت اصول و قوانین الگوریتم های گوگل تولید می کند. در صورتی که نیاز به سئو سایت یا انجام خدمات دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار خود هستید میتوانید با تماس با همکاران ما در کارینا وب سوالات خود را بپرسید یا نیاز خود را رفع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *