لوگو کارینا وب

ثبت لوکیشن در گوگل

ثبت لوکیشن در گوگل

چرا باید لوکیشن کسب و کارمان را در گوگل ثبت کنیم؟

دنیای امروز به شدت وابسته به فناوری‌های جدید و هوشمند است. شاید اگر تا ۲۰ سال پیش به کسی می‌گفتیم برای هر رفت و آمدی درون شهر باید از یک نرم‌افزار مسیریاب استفاده کنیم یا اینکه برای پیدا کردن رستوران حتما باید گوشی موبایلمان را چک کنیم، فکر می‌کردند دیوانه شدیم. اما با ظهور ابزارهایی مثل گوگل مپ، چنین چیزی خیلی هم عجیب به نظر نمی‌رسد.

همچنین امروزه در تلاش برای به دست آوردن مشتری‌های بیشتر، بسیاری از صاحبان مشاغل در حال ایجاد یک پروفایل کسب و کار برای خودشان هستند. اولین کار برای ایجاد یک پروفایل کاری ثبت لوکیشن در گوگل مپ است. با توجه به اینکه بیش از ۱ میلیارد نفر از گوگل مپ برای یافتن مشاغل استفاده می‌کنند، ثبت نکردن کسب و کار شما در گوگل مپ می‌تواند به معنای از دست دادن تعداد زیادی از مشتریان بالقوه باشد. در ادامه با کارینا وب ابتدا شما را با گوگل مپ آشنا کرده و سپس به بررسی مزایای ثبت لوکیشن در گوگل مپ خواهیم پرداخت.

گوگل مپ چیست؟

گوگل مپ یا گوگل مپس که به انگلیسی  به ‌معنای نقشه‌های گوگل می‌باشد، یک محصول وب از شرکت گوگل است. در گوگل مَپ، نقشه‌های دقیق و کاملی از زمین به همراه امکان مسیریابی با استفاده از سامانه موقعیت‌یاب جهانی (GPS) و همچنین گزارش وضعیت ترافیکی به کاربران ارائه می‌شود. با این توضیحات متوجه شدید که گوگل مپ برنامه‌ای است پرمخاطب و این امکان را به شما می‌دهد تا کسب و کار خود را به این مخاطبان نشان دهید.

مزایای ثبت مکان در گوگل مپ

سوالی که برای بسیاری از صاحبان کسب و کار پیش می‌آید، این است که ثبت موقعیت مکانی روی گوگل چه فایده‌ای دارد؟ درادامه با کارینا وب به بررسی مزایای ثبت مکان در گوگل مپ خواهیم پرداخت:

افزایش آگاهی از برند

هنگامی که شما مکان خود و کسب و کارتان را گل مپ به ثبت می رسانید در نقشه‌ های آنلاین حضور پیدا می‌ کنید که در پی آن کاربران بیشتری با برند و خدمات شما آشنا می ‌شوند. افراد هنگامی که از برند شما آگاهی پیدا کنند، فروش و بازدهی تبلیغات برای شما افزایش می ‌یابد.

افزایش ترافیک سایت

ثبت فروشگاه در گوگل مپ برای آن دست از کسب‌وکارهایی که یک سایت آنلاین هم دارند و فروش‌شان را به شکل مجازی هم کنترل می‌کنند، می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی به‌همراه داشته باشد و از طریق موقعیت مکانی، ترافیک سایت‌شان را افزایش دهند. شما می‌توانید با ثبت موقعیت مکانی، لینک سایت‌تان را در قسمت توضیحات قرار دهید تا بتوانند برای کسب‌ اطلاعات بیش‌تر، به آن‌جا مراجعه کنند.

افزایش فروش حضوری

ثبت لوکیشن در گوگل

با ثبت ادرس مغازه در گوگل مپ ، موقعیت مکانی کسب و کار شما در گوگل ثبت می‌شود و این نخستین مزیت برای کسب و کار شما می‌باشد تا هر کسی که به دنبال فروشگاه یا مغازه‌ای مانند کسب و کار شما در محله‌اش می‌گردد، گوگل مپ، موقعیت مکانی مغازه شما را به نمایش در بیاورد.

نمایش تصویری از کسب و کار

در کسب‌وکارهایی که عموماً برای سرگرمی فراهم شده‌اند یا حتی کافه‌ها که فضایی را در اختیار اشخاص قرار می‌دهند، ارائه تصویر از فضایی که ایجاد کرده‌اید، می‌تواند توجه کاربران را جلب کند و جذابیت بیش‌تری به کسب‌وکار شما بدهد. تحقیقات انجام شده توسط گوگل هم نشان می‌دهد که کسب‌وکارهایی که تصاویر خودشان را درگوگل مپ قرار داده‌اند، ۴۲ درصد درخواست‌های بیش‌تری داشته و کاربران بیش‌تری به آن موقعیت مکانی رفته‌اند.

گفتگو با مشتریان

یکی از مزایای ثبت لوکیشن در گوگل، تعامل با کاربران و مشتریان است. بسیاری از کاربران دوست دارند قبل از این‌که به مکانی می‌روند، با زنگ زدن سوالاتی بپرسند. ثبت آدرس در گوگل مپ رایگان این امکان را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا با یک دکمه به تلفن آن کسب‌وکار دسترسی داشته باشند، میزی که می‌خواهند را در یک رستوران رزرو کنند، از ساعت‌های خالی سالنِ بولینگ باخبر شوند و حتی سوالاتی مثل قیمتِ یک محصول و دقیق بودن موقعیت مکانی را از فروشگاه‌ها بپرسند.

افزایش فروش و درآمد

هراندازه کاربران بیشتری با محل و نوع کسب و کار شما آشنا شوند درآمد شما نیز بیشتر می ‌شود. با ثبت مکان در گوگل مپ فرایند خرید برای مشتری به راحتی انجام پذیر می ‌شود.

رقابتی قوی تر

با ثبت کسب و کار خود در گوگل مپ، شما در مقابل رقبای خود در دسته‌بندی مشابه قرار می‌گیرید. این به شما امکان می‌دهد تا با رقابت قوی‌تر در بازار بهبود یابید و بیشترین استفاده را از پتانسیل جستجوی محلی کسب و کار خود ببرید.

مسیریابی آسان تر

زمانی که شما آدرسی را در گوگل مپ ثبت می‌کنید، دیگر لازم نیست بارها و بارها آن را سرچ کنید و بخواهید آن مکان را (که احتمالاً کمی هم بد مسیر باشد) پیدا کنید. بعد از ثبت آدرس در گوگل مپ تنها با یک کلیک ساده مقصدتان را انتخاب و مسیرتان را با توجه به محدودیت‌ها برمی‌گزینید.

ثبت نظرات

یکی از مزایای ثبت مغازه در گوگل مپ، این است که می‌توانید از نظرات کاربران در گوگل بهره‌مند شوید. عمومِ مشتریان بالقوه برای این‌که اعتماد بیش‌تری به یک کسب‌وکار داشته باشند، از نظرات دیگر مشتریان بهره می‌برند و با خواندن و شنیدن‌شان، سراغ آن فروشگاه می‌روند. پس از ثبت موقعیت مکانی، می‌توانید از مشتریانی که می‌خواهید، درخواست کنید تا نظرات خودشان را در گوگل بنویسند و سپس از طریق داشبوردِ گوگل، به تمامی نظرات پاسخ دهید.

بهبود سئو و رتبه بندی در نتایج جستجو

ثبت کسب‌وکار در گوگل مپ می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی گوگل کمک کند، زیرا گوگل به کسب‌ وکارهای محلی در نتایج جستجو اهمیت بیشتری می‌دهد.

نمایش دادن ساعت کاری

یکی از امکانات خوب گوگل مپ این است که می توانید ساعت کاری یا کسب و کار خود را در آن ثبت کنید. پس مراجعین و مشتریان می‌توانند بدون دغدغه و ترس از اینکه مبادا شما حضور نداشته باشید، برای مراجعه به محل کسب و کارتان برنامه‌ریزی کنند.

ارائه ابزارهای تحلیل

گوگل مپ ابزارهایی برای تحلیل و بررسی ترافیک کسب‌وکار شما فراهم می‌کند که می‌تواند به شما در بهبود استراتژی‌های بازاریابی کمک کند. می‌توانید ببینید که مشتریان چگونه شما را پیدا کرده‌اند و چه زمانی بیشترین بازدید را دارید.

راه ارتباطی آسان و سریع

صاحبان کسب و کار می توانند با ثبت اطلاعات تماس و آدرس خود دسترسی راحت تری به افراد و مشتری های خود بدهند. چرا که ممکن است عده ای نتوانند به پلتفرم های شما مانند اینستاگرام و یا وب سایت شرکت شما دسترسی پیدا کنند. بنابراین به راحتی می توانند با جستجو در گوگل مپ تمامی اطلاعات دلخواه خود را کسب کنند و ساده تر با شما ارتباط برقرار کنند.

به طور کلی مزایای ثبت مکان در گوگل مپ به صورت زیر است:

مزایای ثبت مکان در گوگل مپ

افزایش آگاهی از برند

افزایش ترافیک سایت

افزایش فروش حضوری

نمایش تصویری از کسب و کار

گفتگو با مشتریان

افزایش فروش و درآمد

رقابتی قوی تر

مسیریابی آسان تر

ثبت نظرات

بهبود سئو و رتبه بندی در نتایج جستجو

نمایش دادن ساعت کاری

ارائه ابزارهای تحلیل

راه ارتباطی آسان و سریع

 

کاربرد های گوگل مپ Google maps

ثبت لوکیشن در گوگل

گوگل مپ یک پلتفرم قدیمی است که تاکنون از سرتاسر جهان افراد زیادی  از آن استفاده می کنند و برای یافتن مکان ها و هرجای پر پیچ و خمی از گوگل مپ کمک می گیرند. یکی از ویژگی های گوگل مپ این است که کاربران می توانند مکان دلخواه خود را به آن اضافه کنند. همچنین اگر خطا و مشکلاتی در  اطلاعات ثبت شده در گوگل مپ وجود داشته باشد می توانند آن را گزارش دهند. این پلتفرم علاوه بر مکان یابی کاربرد های دیگری هم دارد که به شرح زیر است:

  • مسیریابی: گوگل مپ این امکان را به کاربران می دهد که از بین چندین مسیر بهترین و نزدیک ترین مسیر را انتخاب کنند. از جمله مسیر های  رانندگی، حمل و نقل، دوچرخه سواری و پیاده روی.
  • جستجوی مکان های مختلف: در گوگل مپ می توانید لوکیشن های مختلف مانند رستوران ها، فروشگاه ها و یا حتی مکتن های توریستی و گردشگری را جستجو کنید.
  • دیده بان خیابانی Street View: دیده بان خیابانی یک ویژگی منحصر به فردی است که به کاربران این اجازه را می دهد که تصاویر 360 درجه ای از مکان ها و خیابان ها و تقاط توریستی و دیدنی را مشاهده نمایند. این تصاویر توسط دوربین های متحرکی که بر روی ماشین های مخصوص به گوگل مپ قرار دارند ضبط و منتشر می شود.
  • اطلاعاتی از ترافیک: به طور زنده می توانید وضعیت ترافیک خیابان موردنطر خود را مشاهده کنید.
  • نقشه های آفلاین: کاربران می توانند به صورت آفلاین از نقشه های دانلود شده استفاده کنند.
  • نقد و بررسی مکان ها: از ویژگی های گوگل مپ امکان گذاشتن نظرات و نقد و بررسی ها درباره ی مکان های مختلف است.
  • اشتراک گذاری موقعیت ها: گوگل مپ این اجازه را به کاربران می دهد که مکان فعلی خود را با افراد مختلف به اشتراک بگذارند. با استفاده از این ویژگی افراد می توانند قرار های ملاقات خود را تنظیم کنند.
  • برنامه ‌ریزی سفر: کاربران در گوگل مپ می توانند مکان هایی که قصد دارند به آنجا سر بزنند را در یک نقشه مشخص کنند.

کاربرد های گوگل مپ

مسیریابی

جستجوی مکان های مختلف

دیده بان خیابانی

اطلاعاتی از ترافیک

نقشه های آفلاین

نقد و بررسی مکان ها

اشتراک گذاری موقعیت ها

برنامه ‌ریزی سفر

 

نتیجه گیری

در این مطلب از کارینا وب فهمیدیم که برای افزایش رفاه کاربران گوگل ابزار های متفاوتی را به کار گرفته است یکی از سرویس ‌های پرکار برد گوگل مپ است. که کاربران توسط آن می‌ توانند مکان خود و کسب و کارشان را ثبت کنند. با ثبت مکان در نقشه‌ های آنلاین افراد به راحتی با خدمات و کسب و کار شما آشنا می‌ شوند که مزایای زیادی برای شما به همراه دارد. همچنین به وسیله گوگل مپ، افرادی که قصد حمل و نقل به یک مکان دیگر دارند به راحتی می‌ توانند با لوکیشن تلفن همراه مکان مد نظر خود را بیابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.