لوگو کارینا وب

امروزه بیشتر کسب و کارها تمایل دارند خدمات خود را با روش‌های مختلفی به بازارعرضه کنند. پزشکی و مشاغلی که مرتبط با آن است هم از این موضوع مستثنی نیستند. افرادی که در کارهای پزشکی مشغول فعالیت هستند برای معرفی کردن خود به مردم از فضای مجازی و سایت‌ها کمک می‌گیرند. برای اینکه بتوانید یک سایت پزشکی موفق داشته باشید لازم است در سئو سایت کار خود از تکنیک‌های مختلفی استفاده کنید.

اکثرافراد برای دریافت خدمات اولین مکانی را که برای تحقیق کردن به آن روی می آورند، بستر وب می باشد. این روند تمامی کسب و کار ها را در بر گرفته به طوری که در حوزه ی انتخاب پزشکان نیز کاربرد دارد و باید بگوییم که ۷۳ درصد از بیماران هنگام یافتن پزشک، و ۸۹ درصد از مردم هنگامی که به دنبال پاسخ سؤالات و شناخت علائم بیماری هستند، به موتورهای جستجو مراجعه می‌کنند. از آنجایی که ۵۵ درصد جستجوگران بر روی یکی از ورودی‌های صفحه اول موتور جستجور کلیک می‌کنند، اگر بیمارستان، مرکز درمانی یا کلینیک و مطب شما در صفحه اول نباشد، بیماران را به رقبای خود سپرده‌اید. در ادامه با کارینا وب شمارا با مزایای استفاده از سئو سایت پزشکی آشنا خواهیم کرد.

سئو سایت پزشکی چیست؟

به مجموعه ‌ای از روش‌ها و استراتژی‌هایی که باعث می‌شود سایت پزشکان به رتبه‌های برتر گوگل برسد و بازدید بیشتری دریافت کند، سئو سایت پزشکی گفته می‌شود. البته سئوی پزشکی صرفاً مخصوص پزشکان نیست، بلکه کلینیک‌ها، درمانگاه ها یا بیمارستان‌های مخصوص دهان و دندان نیز می‌توانند از این حوزه استفاده کنند.

در سئو سایت پزشکی دقت به این نکته حائز اهمیت می باشد که گوگل نیز میزان اهمیت محتوای پزشکی را می داند. محتوای پزشکی به دلیل بازی با جان انسان توسط گوگل با دقت زیادی بررسی می شود. اهمیت محتوا نباید تنها برای ربات های گوگل باشد بلکه به نوعی محتوا سایت خود را منتشر کنید که کاربران پس از خواندن محتوای شما اطلاعات درست و صحیحی را دریافت کنند.برای تولید محتوا درحوزه پزشکی نیاز است که از رفرنس های معتبر استفاده شده یا اینکه از خود پزشکان استفاده کنید.

مزایای سئو سایت پزشکی

درصد بالایی از مردم بخصوص به هنگام مشاهده علائم بیماری های خود یا از سر کنجکاوی، در گوگل جستجو می کنند. حال حدس می زنید این درصد چه میزان باشد؟ بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه Pew در آمریکا بیش از 77 درصد برای مسائل پزشکی خود، جستجو را در گوگل انجام دادند و کمتر از 13 درصد مستقیما وارد سایت های علمی و پزشکی شده اند. در ادامه شما را با انواع مزایای سئو سایت پزشکی آشنا خواهیم کرد:

افزایش بازدید سایت

هنگامی‌که بیماران بالقوه به‌صورت آنلاین برای عمل پزشکی شما جستجو می­کنند، باید در رتبه ‌بندی موتورهای جستجو بالا ظاهر شوید. قرارگرفتن در بالای نتایج موتورهای جستجو، نام شمارا در مقابل بیماران احتمالی قرار می‌دهد. گوگل موتور جستجوی پیشرو در جهان است، بنابراین زمانی که سئوی سایت پزشکی شما به‌ درستی انجام شود نام برندتان در بالای موتورهای جستجو ظاهر می­شود و تأییدی قوی بر اعتبار شما است.

کاهش هزینه های جذب بیمار

جذب بیماران جدید یکی از اهداف سئو سایت پزشکی شما است. بااین‌حال، به‌دست‌آوردن بیماران جدید ممکن است برای شما هزینه بیشتری نسبت به هزینه­ای که بیماران به شما می­پردازند، داشته باشد. با تکنیک‌های مؤثر سئو، می‌توانید بودجه کلی بازاریابی را کاهش دهید، زیرا استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال نسبت به سایر اشکال تبلیغاتی ارزان‌تر هستند. این بدان معنی است که شما می­توانید بیماران جدید را بسیار سریع­تر و با هزینه کم­تر وارد کنید. با هزینه‌های بازاریابی کم­تر، انعطاف‌پذیری لازم برای سرمایه‌گذاری در توسعه هدفمند و صرف زمان بیشتری برای ساده‌سازی اهداف خوددارید.

افزایش تعداد مراجعین

طبق نتایج تحقیات  هر پزشک به‌طور میانگین به 12 الی 20 مراجع جدید در هر ماه نیاز دارد! با افزایش بازدید و ترافیک سایت، استفاده کاربران از خدمات وبلاگ پزشکی سایت و افزایش اعتبار و شهرت پزشک، تعداد مراجعین مطب نیز افزایش خواهد یافت.

مقرون به صرفه بودن

از میان تمام روش های دیجیتال مارکتینگ و دیده شدن برند، سئو کم هزینه ترین راه حل می باشد، زیرا شما برای ایجاد سایت و گذاشتن محتوا در آن نیاز به پرداخت هزینه ای جداگانه به گوگل ندارید. تنها نیاز است با تکنیک های سئو آشنا باشید یا به بهترین شرکت سئو همچون کارینا وب مراجعه کنید و متناسب به نیاز سایت خود از یکی از پلن های پایه و حرفه ای ما استفاده کنید.

بازدهی بالا

سئو به عمل پزشکی شما با نرخ بالاتری نسبت به سایر اشکال تبلیغات یا استراتژی­های بازاریابی پاداش می­دهد. این به این دلیل است که سئو سایت پزشکی یک استراتژی بازاریابی درون‌گرا است و به شما امکان می‌دهد تا برای مشتریان واجد شرایطی که به دنبال محصولات و خدمات مشابه شما هستند، بازاریابی کنید.

برای اینکه پیام خود را به مخاطبان هدف خود منتقل کنید، لازم نیست برنامه تلویزیونی موردعلاقه آن­ها را قطع کنید یا فضای گران‌قیمتی را در مجله­ای اشغال کنید که آن­ها در حال خواندن مقاله هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وقتی آن­ها به دنبال اقدامات پزشکی مانند شما هستند، آنلاین شوید. درواقع، شما حتی مجبور نیستید مخاطبان هدف خود را متقاعد کنید تا خدمات شمارا امتحان کنند. تنها پیامی که باید منتقل کنید این است که شما تمرین مناسبی برای بازدید آن­ها هستید.

بهبود اعتبار

با افزایش بازدید و ترافیک سایت، شهرت و اعتبار شما به‌عنوان پزشک ماهر نیز در صنعت پزشکی افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه‌بر این، بخشی از فرایند سئو، تدوین استراتژی محتوا است. با نوشتن اطلاعات پزشکی در قسمت وبلاگ سایت، می‌‎توانید مراجعین بیشتری را به سایت خود جلب کنید.

سئو سایت پزشکی شامل چیست؟

بهینه سازی وب سایت پزشکی شامل موارد زیر است:

  • طراحی سایت پزشکی کاملا بهینه شده از نظر سورس
  • جستجو تحقیق عبارات کلیدی با آنالیز هدفمند بوسیله ابزارهای به روز
  • تولید محتوا با محوریت پزشکی و البته یونیک و با کیفیت مخاطب پسند
  • برندسازی Branding
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی تولید Social Signal
  • لینک سازی Link Building

طراحی و سئو سایت پزشکی باید شامل چه صفحاتی باشد؟

معمولاً از اصلی ترین سوال های بیماران این است که بیمارستان و مرکز درمانی کدام ‌یک از سازمان های بیمه را تحت پوشش خود دارد. پس بهتر است این مورد در زمان طراحی و سئو سایت پزشکی لحاظ شود و به صورت دقیق مشخص گردد.

  • طراحی صفحه مخصوص نوبت ‌دهی بیماران
  • راهنمایی بیماران برای پیدا کردن کوتاه‌ ترین مسیر درمانی
  • لیست بیمه ‌های طرف قرارداد
  • پذیرش بیماران بصورت اینترنتی و تلفنی
  • برنامه زمانی حضور پزشک

انواع سئو سایت پزشکی

در این بخش مروری بر انواع سئوی پزشکی برای شما آورده شده است:

انواع روش های سئو سایت پزشکی

سئو خارجی وب سایت

سئو داخلی وب سایت

سئو فنی

لینک سازی

بهینه سازی محتوا

بهینه سازی موبایل

بازاریابی رسانه ای

متا تگ

سرعت سایت

نظرات آنلاین

پیوند داخلی

اجرای SSL

نشانه گزاری داده های ساختار یافته

سئو خارجی وب‌ سایت

سئوی وب سایت خارجی که اغلب به آن سئوی خارج از صفحه نیز می‌گویند، شامل تکنیک‌هایی است که خارج از وب سایت پزشکی شما برای بهبود رتبه آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) پیاده سازی می‌شوند. این نوع سئو بسیار مهم است زیرا موتورهای جستجو از کمیت و کیفیت لینک‌های خارجی به عنوان شاخصی برای ارتباط و اعتبار محتوا استفاده می‌کنند. استراتژی‌ها عبارت‌اند از:

لینک سازی

دریافت بک لینک با کیفیت بالا از سایت‌های معتبر در صنعت پزشکی یا دایرکتوری‌های کسب و کار محلی برای افزایش اعتبار.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

تعامل با بیماران و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای بازگرداندن ترافیک به وب سایت شما.

نظرات آنلاین

تشویق بیماران راضی به گذاشتن نظرات مثبت در پلتفرم‌هایی مانند Google My Business، Yelp و سایت‌های بررسی ویژه سلامت که می‌تواند شهرت آنلاین و سئوی مطب شما را افزایش دهد.

سئو داخلی وب ‌سایت

سئوی داخلی وب‌سایت یا سئوی درون صفحه به بهینه ‌سازی عناصر درون وب‌سایت خود برای ایجاد سازگاری بیشتر با موتورهای جستجو اشاره دارد. این نوع شامل اطمینان از اینکه ساختار، محتوا و عناصر HTML وب سایت شما برای رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهینه شده است. جنبه‌های کلیدی عبارت‌اند از:

بهینه سازی محتوا

ایجاد محتوای آموزنده، جذاب و غنی از کلمات کلیدی که به سؤالات و نگرانی‌های بیماران بالقوه پاسخ می‌دهد. این می تواند شامل پست‌های وبلاگ، صفحات خدمات و سؤالات متداول در مورد خدمات دندانپزشکی باشد.

متا تگ‌ها 

نوشتن برچسب‌های عنوان مؤثر و توضیحات متا برای هر صفحه برای بهبود نرخ کلیک از نتایج جستجو.

پیوند داخلی

پیوند استراتژیک به صفحات دیگر در وب سایت شما برای کمک به موتورهای جستجو برای  فهرست بندی سایت شما به طور مؤثرتر.

سئو فنی وب‌ سایت

سئو فنی شامل بهینه سازی ساختار و پایه وب سایت شما برای بهبود خوانایی آن توسط موتورهای جستجو و افزایش تجربه کاربر است. این نوع سئو برای حصول اطمینان از اینکه موتورهای جستجو می‌توانند صفحات وب سایت شما را به طور مؤثر فهرست بندی و رندر کنند حیاتی است. اجزای کلیدی عبارت‌اند از:

بهینه سازی برای موبایل

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما واکنش گرا است و در دستگاه‌های تلفن همراه به خوبی کار می کند، زیرا سازگاری با موبایل یک عامل رتبه بندی برای موتورهای جستجو است.

سرعت سایت

بهبود زمان بارگذاری وب سایت شما، زیرا سایت‌های سریع‌تر تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهند و مورد علاقه موتورهای جستجو قرار می‌گیرند.

لایه سوکت ایمن

اجرای SSL برای ایمن کردن اتصال وب سایت شما و محافظت از اطلاعات بیماران که به رتبه‌های بالاتر نیز کمک می کند.

نشانه گذاری داده‌های ساختاریافته

استفاده از نشانه گذاری برای ارائه اطلاعات صریح در مورد خدمات سایت پزشکی شما به موتورهای جستجو، در نتیجه باعث افزایش دید سایت شما در نتایج جستجو می شود.

گنجاندن این نوع سئو در استراتژی بازاریابی آنلاین پزشکی شما می تواند دید آنلاین شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد، بیماران بالقوه بیشتری را جذب کند و در نهایت مطب شما را رشد دهد. هر نوع سئو نقش مهمی در حصول اطمینان از رتبه بندی وب سایت شما برای جستجوهای مرتبط دارد و تجربه مثبتی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

قیمت سئوسایت پزشکی

قیمت سئو سایت پزشکی با توجه به حجم سرچ، سختی کلمات کلیدی، نوع و رتبه سایت شما، نوع دریافت خدمات سئو و میزان امکانات مدنظرتان تعیین می‌شود. شما می توانید در کارینا وب یکی از پلن های پایه و حرفه ای مارا متناسب با نیاز سایت و هدف و چشم انداز های خود از سایتتان در آینده انتخاب کنید. همچنین می توانید جهت مشاوره بیشتر وانتخابی مناسب با کارشناسان ما در کارینا وب ارتباط برقرار کرده تا بعد از بررسی سایت شما پلن مناسب برای سایت شما را پیشنهاد دهیم.