لوگو کارینا وب

سئو سایت خدماتی

امروزه رقابت موجود در بین کسب و کارها و فروشگاه‌ های آنلاین برای گرفتن رتبه‌ های برتر درگوگل و افزایش بازدید از سایت که نهایتا موجب افزایش فروش و درآمد جهت کسب ‌وکار می‌شود بسیار شدید است و سرمایه گذاری روی سئو سایت خدماتی امری اجتناب ‌ناپذیر است. در چنین فضایی، یک اشتباه کوچک می‌تواند ماه ‌ها تلاش شما را به باد بدهد و عملکرد فروشگاه اینترنتی و میزان فروش سایت را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه با کارینا وب در ابتدا شما را با مفهوم سئو آشنا کرده و سپس با اهمیت سئو سایت خدماتی آشنا خواهیم کرد.

 

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که در طراحی و کدنویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی انجام می‌دهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

مزایای سئو سایت خدماتی

دلایل زیادی برای سئو کردن یا بهینه سازی وب سایت وجود دارد. با این حال ما سعی کردیم مهم‌ ترین آن‌ ها را برای شما که می‌ خواهید در کسب و کار اینترنتی خود موفق شوید در ادامه برای شما توضیح دهیم:

برند سازی

بعد از اینکه کسب و کار خود را راه اندازی کردید، برای سایت خود اسم انتخاب کردید، برای آن لوگو طراحی کردید و… نوبت آن است که خود را به مردم معرفی کنید. تا آن‌ ها از وجود برند شما با خبر شوند و در صورت نیاز به محصولات یا خدمات شما به سایت شما سری بزنند. یکی از بهترین و موثرترین روش‌ ها برای برند سازی در کسب و کار اینترنتی استفاده از سئو است. بدین ترتیب می توانید کسب و کار خود را تنها با سئو اصولی تبدیل به یک برند محبوب کنید.

برتری سایت در قیاس با سایر رقبا

سئو سایت خدماتی

در هر فضایی که کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کنید، همیشه رقبایی در کنارتان هستند. ما از سئو برای ساختار استاندارد سایت استفاده می‌کنیم تا بتوانیم خلاء‌های موجود را پر کنیم. بدین ترتیب می‌توانیم در میان سایر رقبا پیدا شویم. البته حضور رقبا در رشد کسب‌وکار اینترنتی ما چندان بی‌تأثیر نیست. در واقع این رقبا هستند که باعث می‌شوند ایده ‌های بهتری برای بهتر دیده‌ شدن خلق کنید. یا آنکه قدمی در مسیر بهبود شرایط کسب ‌وکارتان بردارید. در نتیجه سئو سایت مانند یک سکوی پرتاب، شما را در مسیر بهتری قرار می‌دهد.

ارتقا رتبه در گوگل

بدون هیچ حرف و حریفی، گوگل امپراطور دنیای موتورهای جستجو است. تا جایی که اگر حرفی از موتور جستجو زده شود تمام ذهن‌ ها به سمت گوگل خواهد رفت. بر اساس آخرین آمارها حدود ۹۷ درصد از نتایج جستجوهای تمام دنیا از طریق این موتور جستجو به دست می‌ آید.

الگوریتم‌ های گوگل برای بهینه سازی سایت  در طول این سال‌ ها پیشرفت‌های زیادی کرده است. و شما اگر می‌خواهید در رتبه‌های بالای گوگل باشید باید بر روی سئو سایت خود به طور مداوم و مستمر کار کنید. در ضمن توجه زیادی به تمامی این الگوریتم نیز داشته باشید.

یافتن بازارهای جدید

امروزه بسیاری از کسب ‌وکارها وابسته به زمان و مکان نیستند. با این وجود بازار خود را تنها در فضای محلی اطراف خود جستجو می‌کنند. به عنوان مثال یک فروشگاه لباس یا لوازم آرایشی را تصور کنید که تنها در محل قرارگیری فروشگاه فیزیکی خود به فروش مشغول است. در چنین شرایطی امکان نفوذ به بازارهای جدید برای این فروشگاه فراهم نیست. این در حالی است که اگر این فروشگاه سایتی مناسب داشته باشد؛ خدماتی مانند سئوی سایت خدماتی می‌تواند در یافتن مشتریان بالقوه جدید و در نتیجه بازارهای جدید به او کمک کند.

در واقع یک خاصیت مهم و یکی از دلایل اهمیت سئو سایت در این است که می‌تواند درهای جدیدی را به سوی بازارهای جدید به روی کسب‌وکار شما بگشاید. بنابراین اگر پیشبینی می‌کنید که می‌توانید محصولات خود را به سایر شهرها و حتی کشورها ارسال کنید، یا خدمات خود را به‌صورت آنلاین ارائه دهید، سئو فرصتی استثنایی را برای یافتن مشتریان جدید در آن بازارها در اختیار کسب‌وکار شما قرار می‌دهد.

تبدیل مخاطب به مشتری بالقوه

سئو سایت خدماتی

از دیگر دلایل اهمیت سئو سایت به خصوص در سئو سایت خدماتی ، تبدیل کاربر به مشتری است . با کمک سئو سایت ، افراد بیشتری را ترغیب به خرید می کنید و این در افزایش درآمد شما موثر است .

صرفه جویی درهزینه تبلیغات

به سئو به چشم سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنید ، پس از برند سازی و جذب اعتماد مشتری ، نرخ کلیک و میزان بازدید از وبسایت شما به طرز چشم گیری افزایش می یابد . بازدهی سئو نسبت به سایر روش های تبلیغاتی بیشتر است و در طولانی مدت نتایج بهتری را برای شما به همراه خواهد داشت .

راه اندازی کسب و کار شبانه

بزرگ ترین فروشگاه ها و معروف ترین مراکز خدماتی نیز محدود به زمان هستند و پس از پایان ساعت کاری ، ارائه خدمات به مشتری پایان می پذیرد . در حالی که با بهره مندی از سئو و بهینه سازی وبسایت ، می توانید در 24 ساعت شبانه روز و در 7 روز هفته پاسخ گوی مشتری خود باشید .

بهبود دسترسی به سایت خدماتی

بهتر است بدانید، وبسایت خدماتی به مشتریان و کاربران وفاداری نیاز دارد به آنها این امکان را می دهد تا به راحتی به خدمات این کسب و کارها دسترسی داشته باشند. این راهی مطمئن به منظور رسیدن به خدمات و دسترسی آنلاین و سریع تر است. شما می توانید در سایت های خدماتی، دسترسی بالایی به خدمات ارائه شده داشته باشید.

اعتمادسازی با سئو

تصور کنید که شما فروش محصول و خدمات خود را تنها در اینستاگرام یا یک پلتفرم دیگر انجام می دهید و مخاطب برای اینکه بتوانند از خدمات و محصولات شما استفاده کند ممکن است کمی مردد شود و یا به عبارت دیگر به شما اعتماد کافی نداشته باشد. اما اگر شما سایت خود را طراحی کنید و با داشتن نماد اعتماد مخاطب با اعتماد بیشتری نسبت به اینستاگرام از شما خرید می کند و همین امر می‌تواند در برندسازی نیز بسیار تاثیر گذار باشد. به همین دلیل است که باید بر روی سرمایه گذاری در سئو تمرکز کنید.

تکنیک های سئو سایت خدماتی

به دلیل آن که وب سایت های خدملتی با سایر وب سایت ها تفاوت دارند. نیاز است از تکنیک های سئو مطابق با سایت های خدماتی استفاده کرد. در ادامه به بررسی تکنیک های سئو سایت خدماتی می پردازیم:

1) واضح و قابل مشاهده بودن اطلاعات تماس

برای آن که کاربران سریع و راحت با شما ارتباط برقرار کنند نیاز است که اطلاعات تماس شرکت و کسب و کار خود را در هدر و به صورت بولد قرار بدهید. به طور کلی بیشتر از 70 درصد از ورودی های سایت های خدماتی از طریق شماره تماس با شرکت ارتباط برقرار می کنند. بنابراین در اولین اقدام ضروری است که اطلاعات تماس شما شفاف باشد و به راحتی قابل کلیک کردن باشد.

2) بهینه سازی سایت خدماتی برای موبایل

با پیشرفت دنیای گوشی های همراه و در پی آن افزایش متقاضی های خرید های اینترنتی و سفارش های اینترنتی، اکثر افراد با گوشی های خود در گوگل به جستجو محصولات و خدمات مورد نیاز خود می پردازند. بنابراین گوگل الگوریتم های خود را تغییر داد و سایت هایی که نسخه ی موبایل آن ها تجربه ی کاربری مناسبی دارند و بهینه هستند کسب رتبه ی خوبی در گوگل دارند. و در مقابل هرچقدر هم یک سایت طراحی حرفه ای و محتوای منحصر به فردی داشته باشد اما نسخه ی موبایل آن سایت بهینه نباشد به راحتی افت رتبه پیدا می کند و هیچوقت به نتایج اول گوگل دست پیدا نمی کند. بنابراین سازگاری سایت شما با دستگاه های تلفن همراه بسیار در امر سئو سایت خدماتی ضروری است.

3) سئو محلی

سئو محلی بدان معناست که با انجام تکنیک های مناسب، مشتری ها و کاربران اطراف محل کسب و کار خود را جذب کنید. این امر سبب می شود که ترافیک سایت شما بالا برود و در میان رقیبان خود در محل جغرافیایی کسب و کارتان دیده شوید.

از سری روش های بهبود سئو محلی:

  • ثبت در Google My Business
  • استفاده از کلمات کلیدی محلی مانند نام شهر یا منطقه در محتوا و متا تگ‌ها
  • تشویق مشتری ها برای نوشتن نظرات مثبت
  • لینک سازی محلی
  • تولید محتوای محلی

4) تولید محتوای منظم در سایت

کسب رتبه های اول گوگل نیازمند تداوم و پیگیری در محتوا و مقاله های سایت است. به این صورت که با انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب و تولید محتوایی مطابق با آن می توانید در بهبود سئو سایت خدماتی بسیار اثر بخش باشید. همچنین باعث می شود ارتباط بیشتری با کاربران برقرار کنید. پیشنهاد می شود برای تولید محتوای منظم سایت یک تقویم محتوایی ایجاد کنید تا زمان بندی انتشار محتوا را به شما یادآوری کند.

5) یک رابط کاربری به یاد ماندنی و جذاب ایجاد کنید

فراموش نکنید اولین چیزی که کاربران بعد از اینکه وارد سایت شما شدند و به آن توجه می کنند ظاهر سایت است. بنابراین مطمئن شوید یک رابط کاربری زیبا و مناسب برای سایتتان در نظر می گیرید. از گرافیک دلنشین و فونت های آسان استفاده کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که تصاویر سایت بهینه باشند تا باعث کندی سرعت سایت نشوند.

6) خدمات خود را تبلیغ کنید

بهتر است در کنار بهبود سئو، خدمات شرکت و کسب و کار خود را تبلیغ کنید تا سریعتر به اهداف خود برسید. همچنین یکی از روش های تبلیغات، تولید محتوای مناسب و تبلیغاتی در پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی است.

به طور کلی تکنیک های سئو سایت خدماتی شامل موارد زیر می شوند:

تکنیک های سئو سایت خدماتی

واضح و قابل مشاهده بودن اطلاعات تماس

بهینه سازی سایت خدماتی برای موبایل

 

تولید محتوای منظم در سایت

یک رابط کاربری به یاد ماندنی و جذاب ایجاد کنید

 

سئو محلی

ارائه یک فرم آسان برای تعیین قرار ملاقات و …

 

خدمات خود را تبلیغ کنید.

در هر صفحه یک فراخوان برای اقدام درج کنید.

 

 

کلام آخر

همانطور که دیدید همین 9 دلیل کافی است تا مجاب شوید سئو سایت خدماتی خود را انجام دهید. تا در تجارت آنلاین خود به موفقیت برسید. اگر کسب و کار اینترنتی خود را تازه راه اندازی کرده‌ اید یا مدت زیادی از تاسیس آن می‌ گذرد اما نتایج مطلوبی را کسب نکرده‌ اید ‌می‌توانید سئو سایت خدماتی خود را به تیم کارینا وب که  با برخورداری از افراد با سابقه و حرفه‌ ای در زمینه‌ ی سئو با پشتیبانی 24 ساعته علاوه بر طراحی سایت یکی از بهترین شرکت ها در زیمنه سئو می باشد، بسپارید.

اگر تا الان روی سئوی سایت کاری نکردید، بهتراست که از همین امروز شروع کنید. کافی است با ما تماس گرفته و پس از دریافت مشاوره رایگان، پلن مورد نظر خود را  از بین پلن پایه و حرفه ای انتخاب و خریداری نمایید.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.