لوگو کارینا وب

برای شروع لازم است بدانید که سئو را به دو عنوان سئوی داخلی و سئوی خارجی می شناسند، همانطور که از نام سئوی خارجی واضح است، به مجموعه ای از فعالیت های خاصی گفته می شود که افراد در خارج از وب سایت خود انجام می دهند. همچنین افرادی هستند که سئوی خارجی را مترادف با لینک سازی خارجی می دانند. در ادامه این مقاله شما را موضوع سئو خارجی آشنا می کنیم که یکی از مهم ‌ترین و اساسی ترین مراحل سئو یک وب سایت است و درصورتی که به این موضوع توجه نکنید، ممکن است موتور های جستجو، سایت شما را نادیده بگیرند.

سئو خارجی چیست؟

ابتدا با مفهوم سئو خارجی آشنا شوید و در ادامه مهم ترین تکنیک ‌ها برای تقویت سایت از طریق Off-Page را معرفی می‌ کنیم.

سئو خارجی را به عنوان سئوی آف پیچ (OffPage SEO) هم می شناسند. درواقع به تمامی اقداماتی که در خارج از یک وب سایت انجام می شود، و همچنین بر رتبه‌ بندی صفحات سایت شما در نتایج موتور های جستجو تأثیر می‌گذارد سئو خارجی می گویند. بسیاری از فاکتور ها و همچنین عواملی مختلف دیگری وجود دارد که درصورتی که به درستی و کاملا هوشمندانه انجام شود، تاثیرات بسیار مناسبی را روی سئوی خارجی خواهد داشت و درنهایت مطمئن باشید که به وب سایت شما کمک قابل توجهی خواهد کرد که در موتور های جستجو رتبه بگیرد. البته این مورد را فراموش نکنید، زمانی که روی سئوی خارجی سایت خود مشغول کار هستید، به هیچ عنوان نباید سئوی داخلی را بی‌خیال شوید؛ زیرا بدون سئوی داخلی هیچ اقدامی به نتیجه نخواهد داشت.

سئو خارجی شامل چه مواردی می شود؟

  1. لینک سازی

یکی از اهداف اصلی لینک سازی، افزایش اعتبار کسب ‌و کار است. زمانی که شما لینکی از یک سایت با اعتبار بالا دریافت می ‌کنید، به اعتبار سایت شما نیز افزوده می‌ شود. با این تفاسیر، هدف اصلی شما باید دریافت لینک های باکیفیت از سایت‌های معتبر دیگر باشد. توجه داشته باشید که در این زمینه، کیفیت همیشه مهم ‌تر از کمیت است. به تعدادی از عوامل ارزشمند در لینک سازی توجه کنید:

  • محبوبیت لینک ساخته شده
  • موضوع لینک و ارتباط آن با سایت لینک دهنده ( آیا محتوای لینک مرتبط است؟)
  • تازگی لینک
  • متن لینک شده (Anchor Text)
  • اعتبار دامنه سایت
  • تعداد لینک‌ های خارجی سایت لینک دهنده در آن صفحه و کل سایت
  • قدرت دامنه و قدرت صفحه سایت
  • آیا سایت لینک دهنده پنالتی شده یا اسپم محسوب می‌شود؟
  1. برند سازی

از دیگر مواردی که دارای اهمیت بسیاری است، برندسازی است. برندسازی علاوه بر اینکه قسمتی از استراتژی بازاریابی و SEO است، بلکه یکی از رویکردهای مهم هم در سئو خارجی خواهد بود. برای به دست آوردن موفقیت در این زمینه لازم است که روی اعتبار دامنه و پیدا کردن راه‌ های مختلف برای بالا بردن آن مشغول شوید.

  1. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، فرصتی عالی برای ایجاد یک محتوای جذاب برای بهبود سئو خارجی است که باعث می‌شود سایر وب سایت‌ ها یا افراد آن را به اشتراک بگذارند یا به صفحه آن محتوا لینک بدهند. موارد زیر برخی از شناخته شده ترین تاکتیک‌ های بازاریابی محتوا هستند:

  • پست‌های وبلاگ
  • اینفوگرافی ‌ها
  • نظرسنجی ‌ها یا تحقیقات
  • کتاب‌های الکترونیکی
  1. رپورتاژ آگهی

از قدیمی ترین و همچنین بهترین تکنیک ‌های لینک سازی و بهبود سئو خارجی، می توان به رپورتاژ آگهی اشاره داشت. درصورتی که تمام مراحل را به درستی انجام دهید، درنهایت نتیجه مناسبی را هم خواهید دید. لازم است بدانید که رپورتاژ آگهی می‌ تواند هدفی به جز معرفی خدمات یا محصولات داشته باشد و صرفا برای گرفتن بک لینک از سایتی با اعتبار بالاتر انجام شود.

  1. رویدادهای آنلاین و وبینارها

برگزاری رویداد ها و وبینار ها یکی از بهترین تاکتیک های سئو خارجی است و انجام آن می ‌تواند کمک بسیاری به برندسازی شما کمک کند.

مزایای سئو خارجی برای کسب و کارهای اینترنتی

  1. بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو
  2. افزایش ترافیک سایت
  3. ورود کاربران رسانه های مختلف به سایت ما
  4. افزایش اعتبار سایت و امکان کسب درآمد از همین اعتبار

کلام آخر: چرا به سئوی خارجی نیاز دارید؟

فراموش نکنید که ایجاد ترافیک برای وب ‌سایت، نیاز به اقداماتی فراتر از مطالب و بهینه‌ سازی ‌های داخلی وب ‌سایت دارد. درصورتی که سئو خارجی به شکل درستی انجام شود، وب ‌سایت به طور خودکار کسب درآمد از بک ‌لینک‌ها، بهبود رتبه در موتور جستجو و ارتقای رتبه وب سایت را آغاز می‌ کند، پس پیشنهاد می کنیم به جای سخت کار کردن، هوشمندانه عمل کنید.