لوگو کارینا وب

بهینه سازی نرخ تبدیل به فروش CRO

بهینه سازی نرخ تبدیل به فروش

هدف ازهر وب سایت کسب وکاری اعتماد سازی، رشد و شناخت برند و البته تبدیل مشتری بالقوه به خریدار است. به نظر می رسد این کار به اندازه کافی ساده باشد، اما چالش این است که ملیاردها وب سایت دیگر نیز برای جلب توجه مشتریان رقابت می کنند.بیزنس ها بیشتر پول، وقت و منابع خودرا صرف هدایت ترافیک بیشتر به سایت خود می کنند و تصور می کنند این انتهای ماجراست، اما اینطور نیست.

در اصل سئو و دیجیتال مارکتینگ قدم اول برای ایجاد علاقه در کاربران است. مهم ترین قدم تبدیل تمام کلیک ها و ترافیک ها به خریداران واقعی ودرنهایت ایجاد سود است. اینجاست که بهینه سازی نرخ تبدیل به مسئله ی مهمی تبدیل می شود. یکی از خدمات برجسته ی کارینا وب conversion rate optimization یا همان بهینه کردن نرخ تبدیل است. در ادامه با کارینا وب ابتدا شمارا به صورت تخصصی بانرخ تبدیل و سپس با CRO و در نهایت با مزایای استفاده از CRO در سایتتان آشنا خواهیم کرد.

نرخ تبدیل یا Conversion Rate چیست؟

نرخ تبدیل، درصدی از بازدیدکنندگان است که اقدام مورد نظر شما را مانند تکمیل فرم وب‌سایت، ثبت نام در سرویس یا خرید یک محصول انجام می‌دهند. نرخ تبدیل بالا به این معنا است که وب‌سایت شما به خوبی طراحی یا قالب‌بندی شده و برای مخاطبان هدف شما جذابیت دارد. نرخ تبدیل پایین می‌تواند نتیجه عوامل مختلفی باشد که عملکرد یا طراحی وب‌سایت به آن مربوط می‌شود. زمان بارگذاری آهسته، لینک‌های شکسته یا انتشار محتوای کپی که ارزشی را پیشنهاد نشان نمی‌دهد، از دلایل رایج نرخ تبدیل ضعیف هستند.

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) یک فرایند سیستماتیک برای افزایش درصد بازدید کنندگان وب سایت است که به روش های مختلف و برای کسب نتایج بهتر برای سایت صورت می پذیرد. این نرخ بیان کننده این موضوع خواهد بود که کاربران بعد از ورود به سایت شما چه اقداماتی انجام می دهند و اگر اقدامات آنها به نتیجه نهایی و هدف آنها منجر نمی شود، چرا و چه چیزی از این کار ممانعت می نماید.

چه زمانی استفاده از CRO لازم است؟

شاید برای شما نیز این سوال پیش امده باشد که تا چه زمانی استفاده از CRO لازم است؟ کوتاه ‌ترین جوابی که می‌توان به این سوال داد این است: همیشه! بهینه سازی نرخ تبدیل، برای هر نوع کسب و کار آنلاینی لازم است، فرقی ندارد که چقدر کسب و کار شما بزرگ است یا اینکه تا چه اندازه سابقه دارید، هدف اصلی یک کسب و کار آنلاین، همیشه افزایش نرخ بازدید، بالا بردن میزان lead و تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل است. به علاوه، طبیعی است که بخواهیم با استفاده از موثرترین، کارآمدترین و البته آسان‌ترین راهکارها به این هدف دست پیدا کنیم.

کجا می توان استراتژی CRO را پیاده کرد؟

در این بخش به بررسی چهار حوزه از وب‌ سایت شما می‌پردازیم که پتانسیل بهره‌مندی از بهینه سازی نرخ تبدیل را دارند:

  • صفحه نخست
  • صفحه قیمت گذاری
  • وبلاگ
  • صفحات لندینگ

بهینه سازی نرخ تبدیل به فروش

صفحه نخست

صفحات اصلی، نامزدهای اصلی CRO هستند. صفحه اصلی علاوه بر ایجاد اولین تأثیر بر بازدیدکنندگان، فرصتی برای حفظ این بازدیدکنندگان و راهنمایی بیشتر آن‌ها به وب‌سایت شما را فراهم می‌کند. شما می‌توانید این کار را با تأکید بر لینک‌های مربوط به اطلاعات محصول، ارائه یک دکمه ثبت نام رایگان، یا حتی ترکیب یک چت بات که از بازدیدکنندگان در هر نقطه‌ای از تجربه مرور آن‌ها سؤال می‌کند، انجام دهید.

صفحه قیمت گذاری

صفحه قیمت گذاری یک وب‌سایت می‌تواند نقطه عطفی برای بسیاری از بازدیدکنندگان وب‌سایت باشد.
CRO می‌تواند به یک صفحه قیمت‌گذاری کمک کند تا بازدیدکنندگان با تغییر بازه‌های قیمت‌گذاری به مشتری تبدیل شوند. برای این کار می‌توانید اقداماتی مانند توصیف ویژگی‌های محصول مرتبط با هر قیمت، ارائه یک شماره تلفن برای مراجعه کنندگان به منظور درخواست قیمت، یا اضافه کردن یک فرم pop-up ساده انجام دهید.

وبلاگ

وبلاگ یک فرصت تبدیل بزرگ برای یک وب‌سایت است، یک وبلاگ علاوه بر انتشار محتوای متفکرانه و مفید در مورد صنعت شما، می‌تواند از CRO برای تبدیل خوانندگان به مشتری استفاده کند. این فرایند اغلب شامل اضافه کردن تماس برای اقدام (CTA) در طول یک مقاله یا دعوت از خوانندگان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع با ارسال آدرس ایمیل خود در ازای یک کتاب الکترونیکی یا گزارش صنعتی است.

 صفحات لندینگ

از آنجایی که صفحات Landing ذاتا برای انجام یک عمل طراحی شده‌اند، منطقی به نظر می‌رسد که بالاترین نرخ تبدیل میانگین تمام فرم‌های signup را با ۲3 درصد داشته باشند. برای مثال می‌توان صفحه لندینگ یا فرود رویداد را با ویدئویی از رویداد سال گذشته بهینه سازی کرد تا بازدیدکنندگان به ثبت نام در سال جاری تشویق شوند. چنین صفحه‌ای که یک منبع رایگان ارائه می‌دهد را می‌توان با پیش‌نمایش محتوای آن منبع بهینه سازی کرد تا بازدیدکنندگان به دانلود آن نیز تشویق شوند. اکنون که می‌دانید از کجا می‌توانید برای تبدیل‌ها بهینه سازی کنید، ممکن است از خود بپرسید که چه زمانی کسب و کار شما آماده شروع این فرایند است.

مزایای استفاده از بهینه سازی نرخ تبدیل(CRO)

همان طور که اشاره شد بهینه سازی نرخ تبدیل منجر به افزایش بازدید و تبدیل آن‌ به مشتریان می‌شود، اما CRO به دلایل دیگری نیز اهمیت دارد، که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده و درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم:

افزایش درآمد

بهینه‌ سازی نرخ تبدیل باعث می‌شود با همان هزینه‌های بازاریابی، تعداد مشتریان بیشتری جذب شوند. این کار موجب افزایش بازده سرمایه‌گذاری در بازاریابی می‌گردد. همچنین CRO به جمع‌آوری داده‌های کاربری و تحلیل آن‌ها می‌پردازد. این سبک جدید می‌تواند به بهبود تصمیم‌گیری در کسب ‌و کار کمک کند. با بهینه‌ سازی تجربه کاربری و فرآیندهای فروش، می‌توان مشتریان کنونی را وفادارتر کرده و ارزش خرید آن‌ها را افزایش داد.

تغیراتی ساده ولی اثرگذار

ممکن است با یک تغییر ساده در یک صفحه بتوانید تا ده برابر نرخ تبدیل آن را بهینه سازی کنید! آیا منطقی نیست که قبل از رفتن به سراغ تبلیغات و صرف هزینه، به دنبال بهینه سازی صفحات سایت باشیم تا از حداکثر ظرفیت تعداد بازدید کنندگان استفاده نماییم؟

بازدیدکنندگان خود را به بازاریاب تبدیل کنید

در حالی که بسیاری از مقالات به مخاطبان به چشم آمار و ارقام نگاه می‌کنند و فقط در پی بهتر کردن اعداد هستند، در تعریف جدید  CRO  بازدیدکنندگان به چشم مخاطبان دیده خواهند شد که با ساخت یک تجربه به یاد ماندنی برای آن‌ها، نه فقط یک بار بلکه چندین بار از خدمات یا محصولات شما استفاده خواهند کرد و حتی برند شما را به صورت داوطلبانه با دوستان و آشنایان خود به اشتراک خواهند گذاشت.

افزایش درصد بازگشت سرمایه

بازگشت سرمایه و رسیدن به سود مورد نظر برای همه کسب و کارها، امر مهمی است. در حقیقت، اگر قرار باشد ۱۰۰۰ تومان صرف بازاریابی و تبلیغات شود، باید حداقل ۲۰۰۰ تومان بازگشت سرمایه داشته باشیم. با بهینه‌ سازی نرخ تبدیل می‌توان نرخ بازگشت سرمایه را تا حد چشم‌گیری افزایش داد. طبق تحقیقات انجام شده، کمپانی‌هایی که بر روی بهینه‌ سازی کار کرده‌اند، بیشتر از ۲۲۳ درصد نرخ بازگشت سرمایه را افزایش داده‌اند.

بهبود تجربه کاربری

چه چیزی در سایت شما وجود دارد و یا می تواند وجود داشته باشد که کاربران را بیشتر مجذوب خود نماید و آنها تجربه کاربری بهتری از خرید و گردش در سایت شما به دست بیاورند؟ پاسخ این سؤال می تواند تبدیل به یک معجزه در بهینه سازی نرخ تبدیل سایت شما شود.

رقابت بهتر در بازار

اگر سایت شما در جهت بهبود و بهینه سازی نرخ تبدیل فروش بهتر از دیگر رقیبان خود عمل کند. این امر سبب می شود که مشتریان بیشتری جذب کنید و سهم بیشتری از بازار را از آن خود کنید. در این صورت رقبای خود را پشت سر گذاشته و به سرعت در کسب و کار خود پیشرفت می کنید. چرا که شما شناخته شده تر از سایر رقبا خواهید بود.

مزایای استفاده از بهینه سازی نرخ تبدیل(CRO)

افزایش درآمد

تغیراتی ساده ولی اثرگذار

بازدیدکنندگان خود را به بازاریاب تبدیل کنید

افزایش درصد بازگشت سرمایه

بهبود تجربه کاربری

رقابت بهتر در بازار

چند ابزار مهم برای تحلیل و بهینه سازی نرخ تبدیل

برای بهینه سازی نرخ تبدیل ابزار های متنوعی وجود دارد که با کمک آنها می توانید نرخ تبدیل وبسایت خود را تحلیل و آنالیز کنید. ناگفته نماند که برخی از این ابزار ها ممکن است نیاز به هزینه و خریدن اکانت پرمیوم باشد. اما داشتن آنها ضروری و از واجبات بهینه سازی نرخ تبدیل است پس این ابزار های کاربردی را دست کم نگیرید. در ادامه به معرفی چهار ابزار کاربردی و مهم برای تحلیل و بهینه سازی نرخ تبدیل می پردازیم:

بهینه سازی نرخ تبدیل به فروش

گوگل آنالیتیکس

یکی از بهترین  و محبوب ترین ابزار های  بهینه سازی نرخ تبدیل گوگل آنالیتیکس است که خوشیختانه به کاربران اجازه می دهد به صورت رایگان از قابلیت هایش استفاده کنند. از سری قابلیت های گوگل آنالیتیکس می توان به مشاهده ی تعداد بازدیدکنندگان، تحلیل رفتار کاربران، ردیابی تحلیل ها، تحلیل فعالیت کاربران به صورت زنده، پیش بینی رفتار کاربران بر اساس داده های به دست آمده و…. اشاره کرد. با کمک این قابلیت ها می توانید نرخ تبدیل وبسایت خود را بالا ببرید.

سیمیلار وب (Similar Web)

سیمیلار وب یک ابزار تحلیلی آنلاین است. این ابزار به کاربران کمک می کند گزارشاتی  درباره ترافیک وبسایت، و رفتار کاربران دریافت کنند و در جهت بهبود نرخ تبدیل از آنها استفاده کنند.

GTMetrix

جی تی متریکس ابزار آنلاینی است که به وب مستران و کاربران این امکان را می دهد تا اطلاعاتی درباره ی مدت زمان بارگذاری، انداره صفحات و تعداد درخواست ها و سایر موارد تاثیرگذار بر سرعت وبسایت به دست بیاورند.

ویژگی های جی تی متریکس:

  • تحلیل عملکرد
  • گزارشات دقیق
  • نکات بهینه سازی
  • تاریخچه
  • تست از مکان های مختلف

هات جار (Hot Jar)

هات جار یکی از ابرار های است که برای تحلیل رفتار کاربران و همچنین تمامی  مسیر مشتری از ورد آن به سایت و سپس خرید محصول را تحلیل و ارزیابی می کند. ناگفته نماند که این ابزار فقط دو هفته به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می گیرد و پس از آن نیاز است که اکانت پرمیوم خریداری کنید.

جمع بندی

نرخ تبدیل یکی از مهم ترین معیارهایی است که نشان می‌دهد عملکرد و سرمایه‌گذاری ما در بازاریابی اینترنتی تا چه اندازه موفق بوده است. منظور نرخ تبدیل این است که بین تمام بازدیدکنندگانی که وارد سایت شده‌اند، چند درصد خواسته موردنظر ما را انجام داده‌اند.
عوامل مختلفی در افزایش نرخ تبدیل تاثیر دارد و با استفاده از راهکارهای متفاوت و در عین حال ساده می‌توان نرخ تبدیل را بهینه‌ سازی کرد. همچنین شما می توانید جهت بهبود نرخ تبدیل سایت خود، با کارشناسان ما درکارینا وب در ارتباط بوده و CRO سایت خود را به ما بسپارید.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.